Bando per assegno di ricerca
Titolo del progetto di ricerca in italiano | Learning English as a second language in primary school: an investigation of metacognitive and socio-emotional factors on children’s academic success and wellbeing - SELF_ENG |
---|---|
Titolo del progetto di ricerca in inglese | Learning English as a second language in primary school: an investigation of metacognitive and socio-emotional factors on children’s academic success and wellbeing - SELF_ENG |
Settore Concorsuale | 11 - Scienze storiche, filosofiche, pedagogiche e psicologiche |
S.S.D | M-PSI/01 - PSICOLOGIA GENERALE |
Descrizione sintetica in italiano | Apprendere l’inglese come seconda lingua a scuola rappresenta un fattore cruciale per una integrazione sociale positiva e un benessere a lungo termine. Tuttavia gli studi sull’apprendimento della L2 si sono focalizzati su studenti di secondo grado o universitari. Il progetto SELF-ENG ha l’obiettivo di contribuire alla comprensione dei fattori che contribuiscono ad un apprendimento autoregolato dell’Inglese come L2 alla scuola pimaria. Il focus è su fattori cognitivi, metacognitivi ed emotivi nei contesti scolastici. |
Descrizione sintetica in inglese | Learning English as a second language (L2) at school represents a crucial factor for positive adaptation and long-term well-being. Unfortunately, studies on L2 learning mainly focused on college and university students. The project SELF-ENG aims at contributing to the understanding of the factors supporting a self-regulated English as L2 acquisition in primary school. The focus is on cognitive, metacognitive, emotional factors in foreign language learning at school. Children’s metacognitive ability to monitor and control their performance is crucial to regulate future behavior and therefore it deserves to be studied precociously. Furthermore, the metacognitive monitoring and control on English learning raise emotions together with the confidence for a given answer. The current project wants therefore to investigate components of self- regulated learning such as metacognitive monitoring/control and achievement emotions, both positive (joy) and negative (fear and boredom). |
Data del bando | 22/12/2023 |
E' richiesta mobilità internazionale? | no |
Paesi in cui può essere condotta la ricerca |
Italy |
Paesi di residenza dei candidati |
OTHER |
Nazionalità dei candidati |
OTHER |
Sito web del bando | https://www.unifg.it/it/ricerca/opportunita-la-ricerca/assegni-di-ricerca/learning-english-second-language-primary-school-investigation-metacognitive-and-socio-emotional |
Destinatari dell'assegno di ricerca (of target group) |
Early stage researcher or 0-4 yrs (Post graduate) |
---|
Nome dell'Ente finanziatore | Università di Foggia |
---|---|
Tipologia dell'Ente | Public research |
Paese dell'Ente | Italy |
Città | Foggia |
Sito web | http://www.unifg.it |
postlaurea@unifg.it |
L'assegno finanziato/cofinanziato attraverso un EU Research Framework Programme? | Fp7/Other |
---|
Data di scadenza del bando | 22/01/2024 - alle ore 00:00 |
---|---|
Come candidarsi | Other |